2010-06-27 22:51 | 0 kommentarer

I dag sken solen från en klarblå himmel, så vi beslöt att fortsätta med vårt utmärkningsarbete på NICK-spåret. Vi kompletterade med skyltar, flyttade skyltar på några ställen och efter drygt tre timmars cyklande och under talrika stopp, nådde vi slutet på banan, belåtna med vårt arbete. Nu är det klart enklare att hitta runt i spåret.

2010-06-26 22:05 | 0 kommentarer

Som nyvalda styrelsemedlemmar i NICK åkte vi till MTB-banan i Ursvik för att göra det vi åtagit oss. Att komplettera och bättra på utmärkningen av spåret med nya cykelskyltar. Vi fick ett antal av föreståndaren på Ursviktgården så det var bara att sätta igång. Tyvärr kom ett åskväder med efterföljande regn så vi åkte hem efter att ha märkt ut en första del borta vid viadukten på krutspåret. Fortsättning följer!

2010-06-25 13:10 | 0 kommentarer

Ett tidigt löppass i Ursvik, midsommarafton. Vi prövade lätta 5 km som i verkligheten är 5,5 km! Lite tungt men ett fantastiskt skönt väder, sol och 25 grader varmt! Härligt! Det märks att många drar från stan, för det var inte direkt någon trängsel i spåret.

2010-06-20 19:57 | 0 kommentarer

På trötta ben efter milen igår tog vi en lugn MTB-tur i Ursvik för att hitta och pröva lite nya stigar. Vi hittade en del som vi ska försöka binda ihop med delar av NICK-spåret och andra spår vi cyklat tidigare.

2010-06-19 22:42 | 0 kommentarer

Prinsessbröllopet till ära sprang vi en sväng i Ursvik. Det blev , hör och häpna 10 km! Monica kämpade och sprang 10 kilometer på 1.20, dvs 8 minuter per kilometer. Strongt! Grattis! Nu blir det längre distanser på motionsloppen.

Parloppet

2010-06-15 22:38 | 0 kommentarer

Efter lite uppvärmning startade vi årets Parlopp i den senare gruppen 19.30. Monica på röda banan och jag på blå bana. I år var jag skadefri så det gick något snabbare. Vi slutade på 452 plats i mixeddelen. Tid 1.02. Det var vi nöjda med. Kyligt väder även om solen sken lite till och från. Inte är det så mysigt att sitta i gröngräset när temperaturen är runt 12-13 grader!

En välarrangerad motionstävling med snygg medalj , kaffe med kanelbulle och en välfylld påse med diverse godsaker!

Lida Loop - Single loop

2010-06-13 20:18 | 0 kommentarer

Några minuter före åtta var vi på plats i Lida och kunde själva välja parkeringsplats. Regntungt och bara tolv grader. Efter att ha kollat runt bland försäljningtälten, talat med några bekanta från NICK och SMACK, så var det dax att gå in i startfålla sex. Fem över elva startade vi och efter att ha gått upp för slalombacken var vi bland dom sista. Solen tittade fram och temperaturen gick upp mot tjugo grader. Vi trampade på längs fina grusvägar och kortare sträckor av single track. Tyvärr passerade vi en skadad cyklist i en nedförsbacke. Vi såg sjukvårdshelikoptern en stund senare. Otäckt! Efter fjorton kilometer en vätskekontroll och sedan vidare. Efter inte fullt två timmar var vi i mål. Skönt! En snygg medalj var belöningen och sedan lite mat. Soligt och skönt efter loppet då vi gick runt och kollade läget och snackade lite med några klubbkamrater och vi träffade även Pontus från Cykloteket med blivande fru Mari. En trevlig dag, helt klart!

NICK-spåret

2010-06-10 21:18 | 0 kommentarer

NICKs årsmöte och cyklande spårinspektion. Vi var ca 15 stycken som slöt upp till årsmötet ute i gröngräset i Ursvik där spåret startar. Efter årsmötet körde vi under Oskars ledning banan och planerade för var det behövs kompletteras med skyltar, justeras och fixas lite i spåret mm och fördelade arbetsuppgifterna. Jättekul att träffa så många trevliga och engagerade MTB:are.

Blodomloppet

2010-06-09 20:52 | 0 kommentarer

När 9 300 löpare ska ta sig ut till Djurgårdsbrunn finns riks för att det blir riktigt stökigt. Vi hade tur och kom med 69 innan den blev knökfull två hållplatser senare. Väl framme flöt det på med väskinlämning mm. Starten var stökig och vi fick gå en liten bit, men det flöt på hyfsat ändå. Banan är jättefin att springa, men alldeles för smal för så många löpare. Det blev lite trångt. Väl i mål fick man en fin medalj i form av blodomloppsloggan, vatten och banan och en t-shirt. Tyvärr kom regnet vilket lade lite sordin på feststämningen efter loppet. Vi kom med en abonnerad buss till Karlaplan, så det flöt på bra hem också.

2010-06-06 21:35 | 0 kommentarer

Vi prövade några nya stigar i Ursvik och även att cykla baklänges längs NIC-spårets svårare delar. Det märks att spåret är gjort för att cykla endast åt ena hållet. Varmt och soligt på nationaldagen.

2010-06-03 21:16 | 0 kommentarer

Trots mycket stort motstånd tog vi oss till Ursvik och körde backträning på 2,5 km banan. Vi sprang/joggade ca 1 km och sprang sedan uppför en backe, gick ner och sprang upp igen, tre gånger. Sen sprang vi till nästa backe och gjorde på samma sätt. Vet inte om vi gjorde rätt, men vi kom i alla fall ut.