Vårblotet

2010-05-30 21:42 | 0 kommentarer

5 mil cykling i fint väder, vacker natur, trevliga cyklister, ett jättefint arrangemang av Bålsta CK och, inte minst, en supersnygg plakett. Banan var ganska tuff med en hel del sega backar vilket tog musten ur Monica snabbt. Den ganska kraftig motvinden och sidovinden lika så. I depån fanns dock goda bullar, bananer och saft så krafterna kom tillbaka.
Det var också kul att Stefan som har agenturen för Canyon Sverige ställde ut sina cyklar och kläder. Vi köpte strumpor för både MTB och racer - helt underbara strumpor. Se Stefans hemsida www.53x11.se

2010-05-26 22:07 | 0 kommentarer

Ett sent pass i Ursvik på gulvita spåret. Fem kilometer bland mygg och liljekonvaljer. Inte så kul att svälja mygg! Trötta steg i mål och en Gainomax som belöning.

Täbyloppet

2010-05-23 15:10 | 0 kommentarer

Ett väl arrangerat och trevligt terränglopp i den fina naturen runt Skavlöten. Vi sprang 5 km. Det enda tråkiga var att de skickade iväg herrklassen 5 min före damklassen, vilket inte är så kul då vi vill springa tillsammans. Precis före start kom en regnskur och strax efter målgång kom ett åskväder utan dess like. Vi belönades med en mycket fin medalj. Jättekul!

MTB Lida Singleloop

2010-05-20 18:30 | 0 kommentarer

Vi åkte Lida Commencal Loop för första gången. Vi delades upp i tre grupper och trots att vi åkte i den långsammaste gruppen blev vi sist! Som tur var hade vi Niklas från klubben med oss som guide. Stackars honom! Det gick inte så fort för två mil är två mil och även om det inte var många eller långa sträckor i svår terräng så tog det tid. Nästan två timmar efter start kom vi i mål och Niklas fick äntligen åka hem till väntande barn och barnvakt. Tack Niklas! Utan dig hade vi aldrig hittat runt.

2010-05-16 21:02 | 0 kommentarer

Lurs MTB-slinga Etapp 2 + rek. Vi åkte hela den nyrekada/nyrensade Etapp 2. Den var 5,7 km lång och det hade vi kanske inte trott! Inte så tekniskt svår men tungcyklad på traktorstigarna. Spåret går inte så mycket på grusvägar utan mest i terrängen och på hyggen.

2010-05-14 16:03 | 0 kommentarer

Nu var det tid att testa vår nya MTB-bana Etapp 1 på cykel. Trötta var våra ben och inte blev dom piggare! Banan som mäter strax under 3 km är bitvis tung att cykla. Ännu saknas en spång över diket på hygget. Det tog ca 22 minuter att cykla rundan. Direkt fortsatte vi på Etapp 2. Snett över nya hygget till Dammhagen och ut på stigen som är totalt förstörd ner mot grustagen! Trist! Tillbaka mot Bäckemyr där vi hittade en traktorstig som blir en fin slinga i skogen och via Lunnebacken tillbaka till Bröddevall så ger detta en ny etapp på ca 3-4 km! Fortsättning följer!

2010-05-14 10:00 | 0 kommentarer

Vi sprang vår nya MTB-bana Etapp 1 för att få en löptid. Det tog drygt 24 minuter plus ett extra varv runt vintergatan, totalt 4 km på 33 minuter.

Racer

2010-05-12 22:16 | 0 kommentarer

Kville tur och retur! Sex mils landsvägskörning tar på krafterna så här tidigt på säsongen. Relativt vindstilla inledningsvis och ökande ju längre hemifrån vi kom. Vi hade tur och han hem innnan regnet kom!

2010-05-11 10:30 | 0 kommentarer

I dag blev det teknikträning på vår egen MTB-bana i Lur. Banan är "under construction" och ca 3 km. Vi röjde delar av banan och när vi provcyklade så konstaterade vi att benen inte var helt pigga efter gårdagens tur med racercyklarna!

Racer

2010-05-10 13:00 | 0 kommentarer

I dag skulle vi cykla racer minst tre mil, helst fyra. Lite ovant med paddelväxlarna för första gången i år men efter en trevande start gick det efterhand bättre och bättre. Vi cyklade ut på den ännu inte öppnade vägen mot den nya trafikplatsen "Lugnet" på den blivande motorvägs- E 6:an. Fullt drag så vi vände och vidare mot Småris och via grusvägen norr ut till Holma idrottsanläggning där vi vilade. Vidare på asfalt och åtta kilometer grusväg, trögt! Det blev tre och en halv mil i snålblåsten och åtta plusgrader!

2010-05-08 15:00 | 0 kommentarer

Efter att ha ätit och vilat oss några timmar efter löpningen satte vi oss upp på våra MTB och cyklade ut till det terrängspår som vi rekade i höstas och i januari i år. Tanken är att vi skall "bygga" en teknikslinga i närheten av Bröddevall. Det gick väl sådär att ta sig runt. Lite röjning och omstakning av banan krävs, men det kan bli riktigt bra!

2010-05-08 11:00 | 0 kommentarer

I dag hade coatchen Monica bestämt att vi skulle springa fem kilometer. I verkligheten blev det ett nytt längdrekord på 8050 meter och nytt uthållighetsrekord på 1.02.24 för henne! Grattis och superbra!

2010-05-04 22:17 | 0 kommentarer

Efter att ha hittat grannhunden Kelly som jagade ett rådjur kom vi sent iväg till Ursvik. Vi testade det ordinarie 5 km spåret som trots att en broövergång saknades och vi fick springa tillbaka till en annan övergång, inte blev mer än just 5 km. När vi stretchade efteråt svängde en tysk långtradare in på parkeringen och frågade efter vägen till Rissneleden 3 och en biltillbehörsfirma. Vi ledde tradaren rätt och belönades med fyra tyska Radebergeröl! Vi var inte hemma föränn kvart över nio på kvällen och det vart mörkt med det var en kul och ovanligt händelserik kväll så det var helt OK!

MTB Järvafältet

2010-05-02 20:57 | 0 kommentarer

Vi kom i väg strax före 11 från Fäboda efter lite strul med buntbanden till gps:aren. Vi åkte känd väg söder ut och sedan prövade vi alternativa stigar. inte alltid så bra stigar med massor av rötter , sten och lera. Speciellt efter brända berget var det extra besvärligt och Monica gjorde två präktiga vurpor och slog i sitt högra knä! Inte så bra. Vi prövde även vägar norr ut med bättre resultat. Solsken men tyvärr blåste det isande kallt.PS Även jag gjorde två rejäla vurpor!!

Danderydsloppet

2010-05-01 14:30 | 0 kommentarer

Starten gick klockan 13 och då vi kom redan 11.30 för efteranmälan så hade vi verkligen lust att komma i väg! En vacker stig längs med Edsviken ca två km norr ut och sedan runt en vacker ekdunge där vätskekontrollen var. Tillbaka samma väg och när vi kom i mål fick vi var sin Danderydsmugg fylld med vatten eller sportdryck! Smart ide! 5250 meter löpning. Vi sprang hela sträckan. Soligt men blåsigt.