MTB Järvafältet

2010-04-30 19:54 | 0 kommentarer

Äntligen kom vi ut på en MTB-runda. Vi cyklade gröna milspåret. Det är en trevlig slinga bortsett från att man måste lyfta cykeln över staket på sju eller åtta ställen. Det var ganska lerigt på några ställen, så vi såg inte så fagra ut när vi kom tillbaka till bilen. Hur cyklarna såg ut ska vi inte prata om. Vi ska försöka kombinera de delar av gröna spåret med andra slingor så vi slipper alla dessa lyft. Vi får se vad vi får ihop.

2010-04-28 20:42 | 0 kommentarer

Vi sprang lätta 5 km i Ursvik för andra gången. Denna gång loggade vi banan och den blev drygt 5,6 km totalt. Lite blåsigt och duggregn men nu är våren äntligen på väg! Knoppar på buskarna. Vitsippor och blåsippor i massor. Fint!

Tierps Cykelrunda

2010-04-25 21:05 | 0 kommentarer

Årets första motionslopp på cykel. Jättekul! Vi körde den korta banan på 32 km. En trevlig och ganska flack bana. Vädret var fint men vi hade ganska mycket motvind. Depån var som vanligt en höjdpunkt och målgången med plakett, kaffe och smörgås en annan. Vi vann också på våra starnummer - en reflexväst och en stor hink med diskmedel. Jättebara priser.
Då vi inte kommit igång med cyklingen i år valde vi att köra med våra hybrider. Det är ju inte som att köra racer, men kändes helt lagom idag.

Tack AC Tierp för ett jättetrevligt motionslopp!

Kvarnrundan

2010-04-24 13:49 | 0 kommentarer

Ett trevligt motionslopp med olika sträckor och med deltagare i alla åldrar och olika förmåga. Det är så det ska vara tycker vi, det är då det blir som roligast. Vi sprang 5 km på gångbanor mindre gator med vätskekontrollefter 3 km. Rätt backigt upp i ett villaområde, men det gick det med. Vi sprang hela sträckan.

Run for Water

2010-04-18 20:03 | 0 kommentarer

Tänk att vi har sprungit mitt i innerstan på avspärrade gator, med vätskekontroller, publik och polis - det trodde vi nog aldrig att vi skulle uppleva. Denna bild är för oss så förknippad med Stockholms Marathon och där är vi bara publik. Att springa Run for Water är en manifestation och det gjorde det hela till något alldeles extra. Underbar stämmning med över 2000 deltagare. Vi startade i tre grupper - springa - jogga - gå. Vi staratdes i jogga-gruppen och sprang/joggade hela sträckan utan att stanna. Nu kan vi stolta visa upp oss i de fina ti-shirts vi fick. Allt var perfekt arrangerat.

2010-04-16 19:45 | 0 kommentarer

Vi valde att springa lätta 5 km i Ursvik. Av någon anledning kom vi fel och sprang in på gröna spåret, så det blev nog 6 km eller mer. De gul-vita skyltarna fanns plötsligt på två ställen!? Det var inte så blött som vi trodde, men det räcker med att spring ner i en stor pöl för att bli blöt. Han en vit och en svart sko just nu. Tur att det inte var mina nya oranga Saucony.

Runrundan

2010-04-11 21:17 | 0 kommentarer

Ett mycket trevligt och välarrangerat lopp! Lite kallt vid starten men i slutet dök solen upp. Vi sprang på blandat underlag bestående av blött elljusspår, asfalt och grusväg. Klubben hade jobbat för att göra stigen snö- och isfri! Tack för det. Det kändes jobbigt men vi sprang hela banan som mätte 6,4 km. Väl i mål belönades vi med var sin mycket fin medalj och då kändes allt lätt igen.

2010-04-04 10:40 | 0 kommentarer

Efter lite funderande blev det Ursvik och elljusslingan på 5 kilometer. Spåret såg inledningsvis snöfritt ut, men när vi kom in i skogen låg is och snö kvar från skidspåret. Huvuddelen av spåret var halt och blött så löpningen gick tungt. Vi överskred beräknad kilometertid och i mål blev det 42 minuter. Monica ville fortsätta i minst 50 minuter så vi sprang ner mot Ör och tillbaka. Det blev 55 minuter i stället! Bra gjort.

Cykling

2010-04-02 19:21 | 0 kommentarer

Ett lerigt Järvafält, lite sol och vind. Vi cyklade 2,2 mil på grusvägar som var mjuka som gele. Det var tungt och gick inte så fort, men det var riktigt härligt att att äntligen få komma ut. Fast vi körde med våra hybrider som har skärmar var vi leriga upp till nacken. Det hade varit smart att ha på sig skoöverdrag och ett par torra skor, men inte tänkte vi på det............... Vi har tydligen tappat vad vi lärt oss under vintern.

2010-04-01 19:53 | 0 kommentarer

Äntligen! Årets första cykeltur. Vi trampade iväg på våra Nishiki-hybrider. De är perfekta nu när det är svårt att cykla racer i all sand eller MTB i snö och is i skogen. Via Råstasjön cyklade vi till bygget av den nya nationalarenan i Solna, runt i Ursvik och Rissne och sedan hem igen. Det kändes att det var länge sedan vi cyklat. I morgon blir det Järvafältet.

2010-04-01 13:06 | 0 kommentarer

Vi såg fram emot att få springa i riktigt vårväder idag. Riktigt så blev det inte, men bara det att få springa i plus-grader och mer och mer barmark känns helt underbart. Det kommer visserligen att dröja innan vi kan springa i Ursvik men Järvafältet är ett bra alternativ har vi upptäckt. Idag startade vi från Hägerstalund och sprang i 50 min - 25 min norrut och sen tillbaka. Vi träffade på två personer - en löpare som sprang om oss och en ryttare till häst.